Scratch spada med vizualne programske jezike, kjer se programska koda ne piše, temveč se že zapisane bloke dodaja skupaj z miško. VPJ nam omogoča, da programiramo z vizualnimi izrazi, da prostorsko uredimo tako besedilo kot tudi grafične simbole, ki se uporabljajo kot sintaktični elementi. Veliko vizualnih programskih jezikov temelji na ideji škatel in puščic, kjer škatle predstavljajo subjekti, puščice pa odnose med njimi.
Različni VPJ programi se nato delijo še glede na vrsto in obseg vizualnega izražanja. Tako ločujemo jezike, ki temeljijo na ikonah, jezike, ki temeljijo na obrazcih in jezike, ki temeljijo na diagramih.
Vizualno spremenjen jezik je v bistvu nevizualni jezik, ki ima nasajene vizualne predstavitve. Seveda imajo vizualni jeziki v sebi naravne vizualne izraze, za katere se ne da povleči besedilne inačice.
Slika: Izgled programa
Postopek:
Za svoj lik sem si izbrala oranžnega mačka, saj imam doma tudi takšnega. Odločila sem se, da bom naredila igrico, kjer uporabnik računa s poštevanko.
Najprej sem izbrala začetek. Začne se, ko uporabnik pritisne zeleno zastavico. Nato se maček predstavi in začne s spraševanjem. Maček začne spraševat poštevanko. Števila izbira naključno med 1 in 10. Če je odgovor uporabnika enak množenju prvega števila z drugim, maček reče "Bravo!" in se premakne, če ne pa reče "Narobe!". Ker pa je moja tema zvok, sem poleg še dodala zvočne dodatke. Ko je odgovor pravilni, se zaigrajo določeni inštrumenti, ko pa je odgovor napačen maček zamijavka.
Slika: Program
Kot vidimo, so pri ukazu "igraj na boben" različna števila. Število 35 je Akustični bas boben, 36 Bas boben 1, 37 Palica ob strani, 38 Mali boben (snare) in 39 Plosk. Vseh 5 zvokov traja 0.2 sekunde.
Ta program je uporaben za ponovitev snovi.
Vas pozdravlja Morgan! :)
Ni komentarjev:
Objavite komentar